Tags

, , , , , , , , , , ,

Flower Power, kako i sami znate, slogan je kojeg su koristili hipiji kasnih 60-ih i ranih 70-ih, kao simbol nenasilne ideologije.  Zagovarali su, ne samo političku revoluciju, već i unutrašnju revoluciju svakog pojedinca. No njihova krilatica i danas ima svoje pobornike.

Nedavno sam upoznala jednu svoju Ivano-imenjakinju, koja je u pravom smislu dijete cvijeća, i koja me oduševila svojim kragnicama. A kad sam saznala da je i ona kolega biolog, jednostavno sam morala svoj entuzijazam prenijeti ovdje. Eto ti i jedne vrste “blogovskog nepotizma”.  Nadam se da ne zamjerate.

Ivana uz studiranje, ima vremena i za svoj vlastiti posao. Ova zanimljiva Vukovarka kaže da je zadrti nakito-addict, a ta ljubav počela je još davno prije. Nakit je prvo izrađivala za sebe, a krenula je od cvjetova za kosu, koji su tada u gradu izazvali pravu cvjetomaniju. Pojavivši se u Accessories-u, naravno, sve cure su ih automatski htjele imati, a u početku im, zbog silnog naleta adrenalina, nije bilo ni bitno koliko koštaju. Kako je bilo jednostavno preskupo, Ivana je shvatila kako bi sama mogla upregnuti snage i izrađivati još ljepše i inventivnije cvijeće. Htjela je pružiti svojim curama jeftinije rješenje, uz bogat izbor materijala.

Ubrzo su joj prijateljice predložile da proba napraviti i koji prsten, a tada se upustila u još jednu pustolovinu. Kasnije su došli na red i broševi u obliku cvijeća, raznorazne mašnice, nakit za vjenčanja, te dječje trakice za kosu. Jedno za drugim, i rodio se Flower Power kreativni pokret. Ivana je, kako vidimo, ipak ostala vjerna svojem cvijeću.

U zadnje vrijeme, maltretira nas i s kragnicama koje su mi odmah zapale za oko. Od elegantnih do otkačenih, svaka je zaista unikat, izrađena s puno mašte i truda.

Svoj modni stil je opisala vrlo maštovito. Rekla je kako se mi kreativci ponekad ponašamo kao da ga ni nemamo. To je vrlo promjenjiva stvar koju je nemoguće definirati u potpunosti. Jednostavno se oblači onako kako se osjeća u tom trenutku, a takav stil zapravo nikad i ne izlazi iz mode, jer je osoban i nemoguće ga je kopirati.

U samoj prozvodnji nakita, ističe kvalitetu i vrlo joj je bitno unaprijediti njegovu izradu u budućnosti. Pošto je napokon našla nešto što ju ispunjava, teško bi joj se bilo toga odreći, čak i radi posla u struci. Tako da, ne morate se bojati, Ivana ne planira povlačenje sa scene kragni i nakita u skorije vrijeme. Želja joj je čak i otvoriti jednu malu slatku trgovinu u kojoj bi svatko mogao pronaći nešto za sebe, a to bi u potpunosti zaokružilo Flower Power priču.

Dok radi svoje cvjetomoćne stvarčice, čini to bez vanjskih utjecaja i opterećenja, te ju kreativnost opušta, a kada se neka od njenih kragnica nekome svidi, to smatra velikom motivacijom. Bitna joj je podrška, čak i od neznanaca, a naravno i od bližnjih. Prema uspjehu u svijetu accesoriesa, otvorena je, no smatra da je kod nas dosta teško probiti se. Accesories scena u Hrvata kao takva baš i ne postoji, većinom se nađu individualci poput Ivane, koji nastoje svojim radom I željom nešto promijeniti, ali je položaj mladih kreativaca u društvu još uvijek težak i predstavlja pravo bojno polje. Većinom se bazira na udrugama, i tek je u fazi promicanja. Na tržištu koje ne dopušta poduzetnost, ističe Ivana, unikatnost i ručni rad se ne cijeni jer se za to mora izdvojiti koja kuna više, s obzirom na neprocjenjivost svakog komada nakita. Cijena se mora odrediti tako da bi zadovoljila i pristupačnost, da bi konkurirala na postojećem tržištu, ali bi trebala biti realna s obzirom na količinu vremena provedenog za izradu pojedinog komada nakita. No, osobe koje naručuju Ivanine rukotvorine, i same su maštovite i otvorene za eksperimentiranje, a Ivana posebno uživa kada se svaka od njih uključuje u detaljnu idejnu razradu nakita. Na taj način se kreativnost prenosi, a konačan rezultat nadmaši sva očekivanja.

Za kvalitetu odjeće u Osijeku kaže nam da nije razmjerna cijeni, i kao što svi jedva čekamo sniženja, tako i ona. Smatra da tek na sniženjima, omjer cijene i kvalitete dođe na svoje. U kupovinu često ide izvan granica “skupe naše”, gdje ne samo da su prihvatljivije cijene, nego je i izbor puno veći.

Osim kod Ivane, nismo čuli za trgovinu kragnicama, pa sam se pitala postoji li neka alternativa iste u Osijeku. No, izgleda da, dok se Ivana ne odluči na jedan takav potez, o tome možemo samo sanjati. U velikim lancima trgovina, kragnice postoje samo kao dio asortimana na odjelu nakita.

U samoj proizvodnji kragnica, koristi se samo čvrstim tkaninama kombiniranim s čipkom, tilom, satenom, te voli koristiti i stari materijal, i na taj način ga upotrijebiti u svojim kreacijama, umjesto da završi u kanti za smeće. Od starog zaboravljenog nakita, dugmadi, starih košulja, nastaju divne kragnice. Modele kragnica si prvo ima običaj skicirati, a tek onda kreće u process izrade koji ju uvijek odvede u nekom drugom smjeru od očekivanog. Sigurna sam da će se mnogi od nas pronaći u ovoj izjavi. Inspirativni uzor zasad, nema, ali tako je možda I bolje, jer ima neograničenu slobodu stvaranja, umjesto da radi po nečijoj ideji ili modelu. Ovisno o kragni, ulaže dosta truda, vremena i materijala u njihovu izradu. Pokušava postići da svaka bude što raskošnija i kvalitetnija, a u jedan takav komad obično uloži dan do dva rada. Uvijek nastoji izraditi unikatnu kragnicu koja će svaku kragničarku podsjetiti da je posebna, baš kao i njezina kragnica.

Boje koje preferira su sve vrste tirkizne, pastelne, zlatna, boja fuksije, jer ih je lako kombinirati s drugim bojama. Inspiracije joj ne manjka jer ima puno neostvarenih ideja koje čekaju svoj red, i to mi je baš drago, s obzirom da se već tri godine bavi ovim poslom. Što bi se reklo, dosljednost. Kaže da joj je ponekad žao što dan ne traje 48 sati, i ja ju potpuno razumijem. Svaki novi komad nakita je za nju malo vlastito umjetničko djelo i ponekad joj se teško odvojiti od njega. Iznenadila sam se činjenicom da u svojoj kolekciji nema niti jedan komad jer je potražnja velika. Jednostavno nema šanse protiv toliko cura. U ovom slučaju je to vrlo pozitivno jer to znači da Ivana vrlo kvalitetno radi. Stil koji integrira u nakit bi opisala kao vintage/romantični (kragnice prepune šljokica, perla, čipke, kristala, te zakovica), dok je za nakit specifično cvijeće, s kojim je i počela.

Kaže da nije teško biti originalan, već je teže tu originalnost sačuvati i podići ju na neku novu razinu. Potrebno je puno ulaganja u sebe i nepodložnosti ograničenjima. Za svaki kreativni posao potrebno je puno truda, promocije, i volje za poboljšanjem. Kreativcima poručuje da pokušaju napraviti brand od svog proizvoda jer će ga tek onda ljudi početi kupovati.  Kaže da je naišla na pozitivan odaziv u smislu dijeljenja nakita svojim prijateljima, oni su joj uvijek zahvalni na nekoj sitnici, a to joj je i najbolja reklama. I posljednje, ali ne i najvažnije, kaže da je moda ono što njezin svijet čini zanimljivijim, okružuje ju i potiče na usavršavanje, te izvlači ono najbolje iz nje.

Ivana obožava praviti nakit po narudžbi, te ju možete naći na njezinoj Facebook stranici, koja joj služi za ostvarivanje kontakta s kragna-klijenticama.

Nemoralnu ponudu još uvijek nije dobila.  Što se čeka?

Pozdrav svim Flower Power-icama!

Advertisements