Tags

, , , , , , , ,

Ako nije Borovo, nije ni borosana.

SailorBorosane

Borosane su kao i Startasice prvotno bile radne cipele, koje su doživjele modni redizajn. Nekada su im glavna publika bile medicinske sestre, konobarice, čistačice, jer su prvenstveno služile kao medicinska i ortopedska obuća, dok ih danas nose Yugo-nostalgičarke. Umjesto na radnom mjestu, borosane svoju primjenu danas nalaze na modnim revijama i ulicama kao obuća sa zavidnom tradicijom, novim dizajnom i jakim statementom. Tko bi rekao da će nekadašnje ženske radne cipele koje su se prodavale pod reklamnim sloganom “Rad je odmor cijeloga dana u obući borosana” postati modni hit 21. stoljeća. Udobne borosane danas možemo naći u gotovo svim bojama i uzorcima, od ludih išarano hipijevskih do jednobojnih bijelih, koje se opet mogu urediti kod kuće po vlastitom ukusu. Mogu se iskombinirati uz gotovo bilo što.

Tim Burton borosanePrije rata u Borovu su bile zaposlene 23 tisuće radnika koji su proizvodili 23 milijuna para obuće godišnje. Danas oko tisuću radnika proizvodi 1,5 milijuna pari obuće. Projektima poput Startasa i Borosana pokušavaju vratiti prijašnju slavu kada su se njihove cipele nalazile na policama dućana diljem svijeta. Inače, za one koji nisu znali, borosane se nose i u New Yorku pod modnom markom Lacoste. Kao i obično, sve dobre ideje s Balkana se u Amerikama znaju dobro i unosno prodati. Ali to je već globalni problem o kojem sve znamo. Nije nam ni Amerika kriva ako se ne znamo izboriti za svoje.

Zanimljiv je i pohvalan slučaj koji se dogodio ne tako daleko, i ne tako davno, u Osijeku. Naime, petnaest studentica i studenata 5. godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku, smjera Marketing, u sklopu kolegija “Marketing strategije”, izradili su studije slučaja za poznate brendove Borova – Startas, Navitas i Borosana, te dobili priznanja za uspješno rješavanje poslovnog slučaja i nagrade u obliku – tenisica.

Kult__borosankesanja 2 91c88d83-4f6f-42e1-b2d3-1004bac27eda

Ovo je savršen primjer kako se studenti mogu uključiti u dizajn i redizajn, te marketinške strategije brandova koji su u doba cvjetajućeg socijalizma bili itekako jaki. Ali ne samo postojećih, nego i novih, onih koji su tek u povojima i čija se ideja tek razrađuje. Ovakvih slučajeva povezanosti prakse i teorije bi trebalo biti i više, ali ovo je pretpostavljam, tek početak buđenja.

“Sinergija industrije i vašeg znanja i percepcije, prijeko nam je potrebna”, rekli su uz zahvalu studentima i Fakultetu na angažmanu i svježim idejama.

“Prodekan za nastavu, Vladimir Cini je zahvalio Borovu te istaknuo je kako bi naš obrazovni sustav trebao biti mnogo više povezan s gospodarstvom”, navode u Glasu Slavonije.

Što drugo reći nego – Bravo!

Polako, ali sigurno obuća iz Borova vraća se na noge hrvatskih hipstera i radnog naroda, i to zajedničkim silama stare i nove generacije.

Izvor: Glas Slavonije, BurdaStyle

Advertisements